vrijdag 31 juli 2009

Vrijdag, muziekjesdag met Los Lobos

Er was iets met de bekkens (heten die dingen zo?) van het drumstel. Ze zaten niet helemaal goed vast. Maar omdat je niet plots midden in een nummer stopt met spelen kwam er een roadie het podium opgelopen die, terwijl de drummer ferm doormepte, de schroef van het bekken begon aan te draaien. Het duurde even, de drummer drumde, de roadie draaide en na een tijdje zat het schroefje goed. De roadie was blij dat zijn hand nog heel was en wij, in de zaal, waren blij voor hem.

Gisteravond speelde Los Lobos in Paradiso. Omdat ik al 25 jaar precies 1 lp van die mannen heb leek het een goed idee om ze eens te gaan bekijken.

Ze begonnen wat norsig, het geluid en verder bijna alles rammelde maar na een lied of 4 begon iedereen zich te amuseren. De bassist (die wel wat leek op Klaas, de man van Agnes) had plezier om alles en wij weer om zijn plezier en zijn witte badstof sokken onder de korte broek. Men kletste op het podium bijna net zoveel als in de zaal. David Hidalgo die (daar is hij weer) accordeon speelt op de laatste cd van Dylan moest erg om zichzelf lachen toen de rest van de band al een maat of wat verder was dan hij en bedankte vriendelijk voor het bier dat hij uit de zaal kreeg aangeboden. Maar hij moest het helaas laten staan. Door zijn omvang is bukken wel mogelijk maar daarna rechtop komen weer een stuk moeilijker.

Los Lobos is in Nederland ooit gecoverd door Rowen Heze en ze hadden een hit met La Bamba. Vijfentwintig jaar terug speelden ze voor het eerst in Nederland. Het was mooi om te zien hoe een bandje na al die jaren gewoon ongecompliceerde lol kan maken op een podium, ook al staan ze na al die tijd dan nog gewoon in een kleinere zaal als Paradiso.

Ik kan van gisteravond helaas nog niets terugvinden op het inernet. Dus plak ik er maar een ouder filmpje onder.
Helaas heeft de bassist gewoon een spijkerbroek met lange pijpen aan. Maar waarschijnlijk zitten de witte sokken daar gewoon onder.



update 01/08/09
Na twee dagen verschijnen er dan toch wat foto's op Flickr. Ik voeg ze even toe. Er staan er ook 2 bij die niets met het optreden te maken hebben. Ennio Morricone zag ik tenminste niet in Paradiso.

6 opmerkingen:

Marjolijn zei

Grappig dat je naar dat soort dingen toegaat. Volgende keer wel een filmpje maken met je mobieltje, hoor. En trakteerde de NS je weer op extra reisplezier op de terugweg?

23kaatje zei

Ik vond dit http://www.youtube.com/watch?v=LDrfnp93ArYerg lekker nummer, van het album KIKO ( kiko and the lavender moon is trouwens ook erg okay )http://www.youtube.com/watch?v=IKWyDFjzQl4

Ton de Kruyff zei

@saavedra Ik zal een nieuwe mobiel aanschaffen, van degene die ik nu heb zijn de benodigde snoertjes zoek. En de terugreis ging prima :)

@23kaatje Leuke liedjes, ik kende ze niet. Ik had me slecht voorbereidt, van Los Lobos ken ik eigenlijk nauwelijks iets. Maar dat maakt zo'n optreden eigenlijk weer leuker.
Horen wat je niet kent is soms leuker dan horen wat je al 1000 keer gehoord hebt.

23kaatje zei

De meesten kennen slechts La Bamba en daar vind ik niet veel aan. Deze CD is ook mijn enige van LL.
In Paradiso is altijd genoeg leuks te horen en zien.

bloggnuss zei

Wil je zeggen dat mijn Klaas witte badstof sokken draagt!!
Er staat zoveel op mij weblog dat ik maar kort reageer, moet er nog een beetje inkomen.

Ton de Kruyff zei

@bloggnuss. Je zou ook kunnen denken "mijn Klaas lijkt op de bassist van een best wel leuk bandje", maar je valt weer over de witte sokken :)