dinsdag 28 juli 2009

Pho.to

Vorige week wilde ik al een postje schrijven over pho.to. Maar daar kwam de diefstal van de kluisinhoud tussen. Nu er aangifte is gedaan is het chagrijn genoeg gedaald om het nogmaals te proberen.

Pho.to is een nieuwe (nieuwige) fotobewerkplek. Je kunt de dingen doen die ook al konden met de plekken die eerder werden behandeld in Ding 8. Maar de makers van Pho.to vonden denk ik dat het allemaal nog niet genoeg was. Naast regulier oppeppen en bewerkdingen kun je op de site (geen inlog nodig, behalve als je je foto's online wilt bewaren en delen) gezichtsuitdrukkingen bijwerken en is je foto in een hoop wonderlijke plaatjes in te voegen. Met niet meer dan een paar muisklikken.

Verbazingwekkend.

Hier eerst het origineel van een foto van Orwell.



Nu na de gezichtsuitdrukking bewerkt te hebben. Orwell was geen al te vrolijk mens dus heb ik hem wat norser geklikt.



En, om eindelijk eens iets met een leuk hondje te doen, Orwell in een effect.



Wat mij betreft kan Pho.to door de hoge amusementswaarde
(ok, grinnikfactor) gekoppeld aan praktische handigheid meteen worden ingevoegd in de lesstof.

5 opmerkingen:

AnneT zei

och wat een lieverdje , dhr Orwell lijkt er zowaar ook een beetje om te moeten grinniken.

23kaatje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
23kaatje zei

Leuke site, meteen Delicious gemaakt.

Marjolijn zei

Leuk speeltje, deze site. Ik ga nog even kijken!

Unknown zei

Ik vind het imbedden van de foto geweldig. Goeie vondst. Gelijk Rob even mailen. Dank voor je tip.