donderdag 9 juli 2009

Ding 15 Podcasts

Podcasts, ik zat me er al de hele cursus op te verheugen. Fijn kleien met fragmentjes geluid en er wat commentaar tussen zetten. Maar ja. Uitgesteld. En te laat het besef dat ik iets met een microfoon moet doen. En die heb ik thuis niet. En om nu op het werk een podcast te gaan zitten maken. Er zijn al teveel mensen afwezig, vakantie en meer van dat soort dingen.

Dus helaas. Geen boeiende podcast over Dylan toen hij erg into god was, waarschijnlijk mijn enige kans om ooit iemand te laten luisteren naar die meer dan unieke (en hemeltergend slechte) illegale opname van een soundcheck van ome Bob met gospelkoortje.
Geen van commentaar voorziene fragmenten podcast met een dronken Jack Kerouac.
En ook geen "Een overzicht van hoorspelen van Paulus de boskabouter" podcast.

De bibliotheek Langedijk komt vaak op de lokale radio. De medecursist van een deur verder die op vakantie is, is al aan het proberen om die uitzendingen in mp3 formaat te krijgen zodat we er een podcast van kunnen maken. Hopelijk lukt dat deze eeuw nog.

Want een podcast blijft de moeite waard, je zet hem simpel op je mp3-speler en je kunt luisteren wanneer je maar wilt. Kleine moeite, veel plezier.

Geen eigen podcast dus maar eentje (gedownload en in een spelertje gezet) waar ik over struikelde. Een (Engelstalig) interview met E.O Wilson, bioloog, mierendeskundige, schrijver, denker en één van de intiatiefnemers van de "Encyclopedia of Life". Hier een onbenullig kort "Wikipedia in het Nederlands" artikeltje over hem.

Discover Simple, Private Sharing at Drop.io

3 opmerkingen:

Unknown zei

Goed zo, want als je toch al op de radio bent, kun je d'r net zo goed een podcast van maken. Zij de techniek, jullie een podcast. Helemaal mijn idee.
Vertel het me a.j.b. als het gelukt is, want dan kan ik dat weer gebruiken als voor beeld voor andere cursisten. Ik roep het wel constant en dan is het prettig als het ook ergens gedaan wordt.

Ton de Kruyff zei

Ik ga het NU! onmiddelijk navragen bij haar van de deur hiernaast.

Ton de Kruyff zei

Het blijkt te kunnen en dus zullen de bestandjes voortaan op de nu al haast mythische nieuwe website komen te staan.