donderdag 16 juli 2009

Ding 17 Favoriete web 2.0 site(s)

Ik doe er wat meer dan 1, omdat de bibiotheekvloer een nieuwe waslaag krijgt kan ik niet naar het werk en heb ik dus wat tijd over.

Amazon. Sites in o.m Amerika, Engeland en Duitsland. Omdat je er bijna alles kan vinden, de recensies van de klanten handig zijn en Amazon zo slim is om onmiddellijk goede suggesties te doen voor wat je nog meer zou kunnen kopen en daar dan meteen een aanbieding van maakt. Engelstalig of duits of in weer een andere taal. Dus niet in het Nederlands. Maar zoveel beter/leuker/mooier, verzin een woord dan Bol.com, (geen klikbare link naar die plek).

Marktplaats. Aanbod en vraag van spullen zonder de muffe lucht van de kringloopwinkel. Omdat het bewijst dat ook een site die niet opgeleukt is met digitale toeters en bellen extreem succesvol kan zijn. Al twitteren ze nu wel.

Moviemeter. Handig als er weer eens een film op tv is waarvan de gratis treinkrantjes niet zeggen waar die over gaat. Leden voegen recensies toe en geven een waardering.

GeenStijl. De site you love to hate. De kortste lontjes van Nederland. De verwebbing van "ik zeg wat ik denk", hoewel er mensen zijn die betwijfelen of de meeste reaguurders bij het woordje "denk" in die zin komen.
Waarom ik er toch op kijk? Waarom krab je aan het korstje op een wond? Wat je er ook van vindt, de manier van schrijven van de redactie zorgt voor een hoop (digitale) opwinding.

Radio 6. Net erg 2.0 al reageren ze wel vlug op een mailtje. Met livestream zodat je overal met je pc naar zo'n beetje het enige radiostation waar ze niet elk uur dezelfde liedjes afdraaien kunt luisteren.

Verbeterdebuurt
. Ik ken de site pas sinds gisteren maar hij ziet er zooooo mooi uit.

Firefox, en dan vooral de add-ons. Firefox is een browser. Net als de Windows Explorer. Maar dan minder irritant.
Aan Firefox kun je een hoop verbouwen mbv dingetjes die andere gebruikers maken en waar dan weer commentaar op gegeven kan worden.
Heel erg web 2.0 en eigenlijk een beetje een misser van 23dingen dat er geen aandacht aan geschonken wordt.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Tja Ton, het gebruik van Firefox is voor mij zo dagelijkse koek dat ik daar nauwelijks meer bij stilsta. Is er dan een andere browser? Maar het is een leuke tip.
Ook die van Verbeterdebuurt. Zo kom ik er achter dat ze in mijn buurt een baan voor modelauto's willen hebben. Tja... Maar wel een leuk en kansrijk initiatief.

Ton de Kruyff zei

Ja, maar er zijn nu nog zoveel teveel mensen die maar blijven werken met die koffiemachine van Microsoft terwijl ze met wat klikjes ....