donderdag 30 juli 2009

"Beam me up Scotty!"

Eigenlijk was het de bedoeling dat het postje van vandaag eindelijk over het artikel "You think "free" is only about the price? It's not" zou gaan. Boeiend artikel dat wijst op het belang van "gemak" in prijsbepaling op het net. Maar in een rss feed las ik gisteravond dat 92% van alle mail spam is. En er stond ook nog iets over Twitter en computervirussen. Dat onderwerp werd echter weer verdrongen door het totale "het kan ook té 2.0" idee van OneWed, een site die je (wanneer je in de VS woont) gaat helpen om je bruiloft te plannen.

En dan is er natuurlijk nog de dreiging van de IPhone hack via sms.

Maar ja, toen zag ik vanmogen op het NOS journaal dat de VOC replica die in de haven van Den Helder lag totaal in de brand stond. Nu woon ik vlakbij de haven en ik had wel wat erg zwarte rook gezien. Maar ik was te druk met bedenken waar het postje van vandaag over zou gaan om er verder aandacht aan te besteden.
Dat die boot (of "dat schip", ik weet het verschil niet) er niet meer is is jammer. Hoe plastic het ding ook eigenlijk was, het was een aardige blikvanger. Ook al was er een tijd terug een hoop gedoe over houtworm en wilde eigenlijk niemand het schip meer hebben.

Omdat ik het over al die dingen die noemde zou kunnen hebben doe ik dat niet. Ik voeg een video in van The Tonight Show. Sarah Palin ging weg uit Alaska en haar rammelende afscheidsspeech wordt in dit fragment vertolkt door William Shatner (aka Captain Kirk).
Een ultiem "Beam me up Scotty" moment

2 opmerkingen:

Unknown zei

Een boot is over het algemeen een vaartuig dat voor het plezier gebruikt wordt; een schip is een term voor de beroepsvaart. (bron: Wikipedia)

En dat dit schip alweer vergaan is is natuurlijk eeuwig zonde. Ik heb alleen altijd moeite met dit soort schepen die gebouwd zijn als replica, maar aangepast zijn aan de "eisen van deze tijd". Daarmee bouw je eigenlijk een partyschip en geen educatief schip waarmee je wilt laten zien hoe het er werkelijk vroeger uitgezien moest hebben. Maar dat laat onverlet dat dit verdomde jammer is.

Geweldig artikel trouwens over "Free". Ik hoor er graag je mening over.

Ton de Kruyff zei

Niemand wist eigenlijk wat hij/zij met die boot/dat schip moest. Het lag er. Soms kon je er op. Maar vaker ook niet. Een tijd terug wilde niemand hem meer hebben maar verslepen ging niet meer doordat het ding redelijk was gaan rotten. Maar zo'n brand is zonde, al was het alleen maar door de negatieve publiciteit voor Den Helder

En op "free" kom ik nog terug. Als er eindelijk eens niets tussen komt :)