dinsdag 14 juli 2009

Ding 16 Online video

De meeste medecursisten plakken al zo'n beetje sinds les 1 video's van YouTube onder hun blogje. En we hebben vast niet allemaal eerst de uitleg bij Ding 16 gelezen dus het gebruiksgemak van YouTube lijkt me vrij hoog.

Al eerder maakte ik een filmpje van Claudia die saxofoon speelt in de bibliotheek Langedijk via YouTube onder een blogpostje. Dus dat kan. Haar saxofoon wordt momenteel opgeknapt maar wellicht komt er toch nog een reprise.

Of we echte filmpjes over de bibliotheek zullen gaan maken? Het kan. Maar het lijkt me (nog) een hoop gedoe. Meer heb ik met de simpele screencasts die je her en der tegenkomt. In bv 2.15 minuten laat dan iemand aan de hand van gefilmde handelingen op het computerscherm zien wat iemand moet/kan doen. Zelfs het maken van een datafilter bleek toen best simpel.
Nu we samen met Bergen en Heiloo misschien in het najaar digitaal eBoeken en mp 3's van audioboeken gaan uitlenen kan ik me goed voorstellen dat we op de site een gefilmde uitleg plaatsen die laat zien hoe een klant kan inloggen en downloaden.
Misschien kan er dan een commentaar onder van iemand met een Bob Ross (parodie, maar het lijkt best goed) stem. Soepel wordt uitgelegd hoe het moet en dan met een bijna slaperige lage stem eindigen met "There you go"

Op Biblio Tube kwam ik trouwens het onderstaande filmpje tegen. Ik vind er dit en dan weer dat van. Maar opmerkelijk blijft een rap over Spinoza wel, laat ik het daar bij houden.

4 opmerkingen:

23kaatje zei

Dat Bob Ross filmpje is echt geweldig ! Met serieuse boodschap,maar toch, ik lag in een deuk.

23kaatje zei

serieuze bedoelde ik....

Unknown zei

Je zou eens moeten kijken naar het gefilmde jaarverslag van De Bibliotheek. Het hele jaar is er gefilmd en voor het jaarverslag is de hele boel bij elkaar gemixt door Jeffrey van Livecast. Een boeiend kijkje in de keuken van De Bibliotheek en een geweldig overzicht van wat ze gedaan hebben iin 2008, wat dat voor de mensen betekend heeft en hoe zij daar over denken. Bijzonder en veel inzichtelijker dan die suffe cijfers.

Ton de Kruyff zei

Heb je ook een linkje Edo? Ik kan dat jaarverslag niet vinden bij De Bibliotheek (maar misschien zijn er meer die De Bibliotheek heten tegenwoordig)