maandag 20 juli 2009

Ding 18 Library Thing

Het lastigste aan Ding 18 is het schrijven van een postje over het ding.
De medecursisten hebben er al alles over gezegd en het maken van een LT account, het toevoegen van wat boeken en het invoegen van de widget, dat ging allemaal vrij eenvoudig. Hoogstens was het wat klooien met het helemaal zichtbaar krijgen van de widget. Maar verder.

Een medecursist ondekte Dizzie. Een nederlandse boekensite. Niet helemaal als LT maar je kunt er ook je collectie toonbaar maken. Verder kun je er een blogje schrijven en kletsen met andere bewoners van de site. Die volgens mij wel om een praatje verlegen zitten. Ik kreeg tenminste meteen twee "krabbels" waarin gevraagd werd wat ik zoal las.
Waarna het stilviel.
Het is misschien raar maar ik lees liever boeken dan dat ik praat over boeken. Het hielp ook niet dat de bewoners van Dizzie voornamelijk fictie lezen (daar stopte ik een tijd terug mee) of zweefboeken (waar ik niks over zeg, dan wordt het weer zo'n vreselijk lang blogpostje).

Sites als LT en Dizzie zijn aardige voorbeelden van community's waar je als bibliotheek wat mee zou kunnen. Maar, nogmaals, medecursisten hebben het daar al over gehad. Dus ik ga maar eens opzoeken wat Ding 19 is. En proberen wat artikelen te snappen die op het net rondhangen over de zin waar ik de laatste tijd nogal over struikel, "information wants to de free".

1 opmerking:

Unknown zei

Wat is er mis met een "eigen mening" ;-)
In Bergen hebben ze het zelfs al geïntegreerd in hun nieuwe site.