vrijdag 24 juli 2009

Vrijdag, muziekjesdag (12)

Ergens in mijn flat moet het liggen. Het mapje met dingen over record "langdurig hardop voorlezen". Omdat ik zelf niet zo'n al te best geheugen heb zou ik het mapje graag vinden. Want ik ben helemaal vergeten hoelang ik toen voorgelezen heb. Lang. Heel lang, dat weet ik nog wel. En dat het in de bibliotheek Ursem was. Er zaten mensen te luisteren, bekenden en volslagen vreemden. Ik heb mensen legpuzzels zien maken, dat soort dingen. En ik las maar door. Gekmakend lang.

Het is echt gebeurd. Maar ik kan er nu niets van terugvinden. En omdat het internet toen nog lang niet zo aanwezig was zijn er ook daar geen sporen.

Ik was zelfs dat hele voorlezen al bijna vergeten. Maar ik herinnerde me het door het muziekje van deze week. Underworld. Die muziek zat toen vaak op de walkman onder het fietsen van het station in Obdam naar De Goorn of Ursem. In Den Helder waait het, maar daar volgens mij minstens zo hard. De maar voortdenderende beats van Underworld zorgden dan voor afleiding. Al hielpen ook die niet toen ik met fiets en al omwaaide.

9 opmerkingen:

alicelouise zei

Jeetje wat een mooi verhaal. dat mapje is van geen belang, het verhaal..daar gaat het om.
trouwens nooit geweten dat je in Ursem hebt gewerkt. Ik had nog nooit van Ursem gehoord toen ik op de Gooische hei( nee, geen matras) werkte. Tot er een onderwijzer uit dat dorp jeugdboeken ging schrijven. En heel origineel de naam van het dorp als pseudoniem gebruikte. Ken je die man? Hoe is het met hem afgelopen? Net zo goed als met jou? Wat het lijkt me niet makkelijk als je in Ursem....

Ton de Kruyff zei

Toen ik er pas werkte (in Ursem) liep ik om lucht te happen tegen 6en s avonds eens door het dorp. Doodstil. Iedereen zat te eten. En voor mijn gevoel keek iedereen van zijn bord op om naar mij te kijken terwijl ik langsliep. En daarna aten ze weer verder.
Tussen mij en Ursem is het daarna nooit meer echt wat geworden. Maar dat vertel ik nog wel eens.
Peter Ursem ken ik niet en ik was hem als schrijver eigenlijk al weer vergeten. Ik heb wat gezocht en je kunt hem nog boeken via SS&S maar verder zie ik toch voornamelijk dingen van autobedrijf Peter Ursem. Van leraar naar schrijver naar autohandel? The only way is up?

23kaatje zei

Jij in Ursem aan het voorlezen ?
Ik ga eens rondvragen...iedereen ouder dan ik woont hier al zijn hele leven ( hellup ) en inderdaad: het waait hier ook, op de fiets: tegenwind, altijd, alle richtingen...

Unknown zei

Schiet me zomaar weer te binnen, maar hadden Kees en jij niet wat met het Mute-label vroeger. Met allemaal van exotische uitgaven, remixen etc... Depeche Mode toch? Of sla ik de plank nu ernstig mis?

Ton de Kruyff zei

Klopt. Zo ben ik de trotse bezitter van een vroeg Mute singeltje van de groep NonSmegma. Je kunt het ding afdraaien op 45 en 33 toeren en er zitten twee gaatjes in. 1 in het midden en de ander net niet. Zo kun je eindeloos variƫren. Al blijft het resultaat hetzelfde :)
Ik had er nog een muziekjesdag aan willen wijden maar 23dingen is al bijna voorbij.

Unknown zei

Dus je stopt met bloggen na 23Dingen? Persoonlijk zou ik dat jammer vinden.

Ton de Kruyff zei

Ik denk niet dat ik ga stoppen met bloggen, daar is het veel te leuk voor. Al moet ik nog wel wat nadenken over de vorm en de frequentie.

Unknown zei

Elke vrijdag ben ik je man ;0)

Ton de Kruyff zei

En ik maar denken dat ik gelezen werd om mijn boeiende inzichten :)