donderdag 12 november 2009

The Cosmopolitan Chicken Project



Er lopen kippen in het Muziekgebouw aan 't IJ.

Dit postje zou gaan over het optreden van Aaron Parks, gisteravond in het Bimhuis in Amsterdam. Het Bimhuis, mocht je het niet weten, is een mooi zaaltje dat zo'n beetje aan het Muziekgebouw zit vastgekleefd. Er zou een aardig bruggetje naar het internet in het stukje zitten omdat meneer Parks een myspace pagina heeft. En hoe je zo toevallig iemand kunt ontdekken van wie je nooit gehoord had.
Zo'n stukje.

Maar er zitten kippen in de weg.

Een week of wat terug stond er al een grote kippenren in het Muziekgebouw aan 't IJ. Er hingen objecten (ik gokte dat het kunst zou zijn) van gaas aan het plafond met eieren er in. En foto's van kippen aan de muur.
Maar de ren was leeg. Dat betekende vast iets. Maar er moest naar muziek geluisterd worden dus was er voor de betekenis geen tijd.

Gisteravond zaten er plots kippen in de ren. Drie. Heel grote. Of eigenlijk, twee kippen en één haan.

Er lag nu ook een velletje met uitleg. The Cosmopolitan Chicken Project. Van Koen VanMechelen. Die is al 15 jaar bezig met het kruisen van kippen. Niet om de perfecte kip te verkrijgen. Nee, hij kruist allerlei rassen.
" ... een wereldomspannend kruisingsproject dat niet afstevent op raszuiverheid, maar op de geboorte van de superbastaard, de Kosmopolitische Kip".
Ik had het best willen verzinnen.

Aaron Parks speelde mooi maar deed dat alleen gisteravond, de kippen zijn nog te bewonderen tot 6 december. Je kunt er zo naar binnen lopen, het kost niets.

Misschien kraait de haan ook nog. Dan heb je geluk. Het galmt er weergaloos.

4 opmerkingen:

Marieke Hagen zei

Heb ik eindelijk eens een filmpje voor jou, weet ik niet hoe ik het moet plaatsen in een reactie... Zo maar dan: http://www.youtube.com/watch?v=7fVG3tmnm2Y
Sorry, het is reclame, het is ook nog het lievelingsfilmpje van mijn kinderen, en dat mannetje in overall is mijn Ome Joop ;-)

Ton de Kruyff zei

@Marie, mooi filmpje! En dat inplakken van een filmpje, dat gaat niet lukken hoor, hoogstens kun je de link of een woord klikbaar maken

Unknown zei

Typisch zo'n kippetje dat ons Geertje rauw lust...

Mariandoet23dingen zei

Volgens mij is die kippenmeneer een keer bij Pauw & Witteman geweest.