vrijdag 22 mei 2009

Vrijdag, muziekjesdag (7)

De muziekjesdag postjes worden verschillend ervaren. Sommigen vinden ze "Van oude mensen en de dingen die al heel erg lang voorbij zijn", andere missen hevige "Kijk eens mama, met m'n vingers en tenen tegelijk" gitaarsolo's.

Omdat ik me soms, maar lang niet altijd, wat aantrek van het publiek doe ik vandaag eens een heel oud muziekje zonder gierende solo. Maar je zou er wel vrij vrolijk van kunnen worden.

In het filmpje staan Sam & Dave in 1967 op het podium in een sfeerloze hal in Duitsland. Maar dat maakt niet uit. Ook het rarige publiek deert hen niet. Sam & Dave doen het onverslijtbare Soulman. Meer hoeft er niet.

Om de gezelligheid toch enigszins te verstoren. Sam en Dave hebben elkaar gehaat, en dan bedoel ik niet dat ze soms een hekel aan elkaar hadden. Vaak negeerden ze elkaar, of ze vochten. En tussendoor hadden ze ruzie. Nadat ze op oudejaarsavond 1981 hun laatste show gaven hebben ze na het slotapplaus, nooit meer een woord met elkaar gewisseld. Of alleen nog via hun advocaten.

Sam zingt nog zo af en toe. Dave is dood.
Soulman doet het nog steeds goed.

3 opmerkingen:

Mariandoet23dingen zei

Spetterend optreden ;-)
maar fijn muziekje.

alicelouise zei

Ton, wat een fraaie foto's en wat een aardig idee. Marian en ik hadden een half jaar geleden het plan de boekenkasten ( van keukenplank tot stapel naast het bed) van iedereen die in ob Bergen werkt op de website te zetten maar dat plan strandde hopeloos omdat de medewerkers het te intiem vonden. Bij jou hebben ze van dat soort gevoelens geen last: chapeau!

Ton de Kruyff zei

Dankjewel AliceW. Maar het fotoriviertje moet natuurlijk nog wel op gang komen.
Het idee van die boekenplanken is ook leuk. Daar is zelfs een hele groep voor bij/op Flickr zag ik onlnangs.