donderdag 28 mei 2009

Donderdag, éénmalige muziekjesdag

In Den Helder is één italiaans restaurant. Soms zijn er meer maar die gaan altijd weer dicht. Omdat die ene er al is. Waar iedereen komt. Ik ook. Al jaren en dan nog langer.
Al die jaren werken er al dezelfde mensen. Die ik dus ook al jaren zie. Ken kun je zo langzamerhand wel zeggen. Toen ik veel en veel jonger was werkten er twee broertjes in de bediening, Carlo en Sandro Assorgia. Carlo is ondertussen mede-eigenaar. Sandro, die al nooit de indruk wekte dat hij zijn werk erg leuk vond was op een dag verdwenen.

Soms is het mooi als dingetjes bij elkaar komen. Den Helder stond deze week in dit blog. Beatrix ook.

Veel mensen in Den Helder, ik ook, waren stomverbaasd toen voormalig kelner Sandro Assorgia plots op tv te zien was als gitarist van Van Dik Hout. Hij bleek zelfs mede-componist van het prachtige en meer dan klassieke "Stil in mij". En de rest van Van Dik Hout kwam ook al uit Den Helder!

In het filmpje bij deze versie van "Stil in mij" is ook Beatrix even te zien. Naast Willem en Maxima. Van Dik Hout speelde op hun trouwpartijtje in de Arena. Willem lacht, misschien dacht hij wel aan zijn tijd bij de marine in Den Helder. Dat was een fijne tijd, als je de verhalen die rondgaan mag geloven.

En "Stil in mij" is ook een toepasselijk lied. Dit blog wordt even wat stiller. Ik heb drie weken vrij.
Ik zou zeggen, geniet ervan.

6 opmerkingen:

Mariandoet23dingen zei

wij waren nog niet zo lang geleden naar een theaterconcert van Van Dik Hout, het was prachtig. Zeker goeie reclame voor Den Helder.

23kaatje zei

Mooi verhaal.
Geniet lekker van je vakantie ! En ja wat zal het STIL zijn online !

Marjolijn zei

Het wordt ook vast stil in de bibliotheek! Geniet ervan!

bloggnuss zei

Het lied van Van Dik Hout heeft voor mij een minder plezierige herinnering, tijdens de begrafenis van een nichtje zong iemand dit lied.

Dus muziek kan vele gevoelens en herinneringen oproepen.
Geniet verder van je rust dan doen wij dat in de biep.

Unknown zei

Een Italiaan in Den Helder en dan nog zeggen dat het zo'n leuke stad is... In Heiloo heb je er twee.

Ton de Kruyff zei

Maar in Den Helder is dan weer een onovertroffen Indiaas restaurant. Dat is er in Heiloo vast weer niet.