woensdag 29 april 2009

Keuzes, keuzes

Dit foto 2.0 deel is nog een heel gedoe zeg. Er lijken wel net zoveel Foto 2.0 sites te zijn als rss-feeds.

sandra444444 stelde een vraag onder een vorig postje over een fotowedstrijd met behulp van Flickr. Ik stelde voor dat de foto met de meeste (of meest prijzende) comments zou winnen. Het vervelende (vind ik) is echter dat om een comment te kunnen geven op een Flickrstream je lid moet zijn van Flickr (of Yahoo). En dat beperkt. Natuurlijk is het fijn voor Yahoo (of Flickr) dat mensen dan even lid worden, het bevordert tenslotte het aantal gebruikers en natuurlijk is het heel erg 2.0 dat mensen zo lid worden van een community. Maar toch. Het blijft een drempel. En wilden we daar nu niet juist vanaf?

Met wat rondzoeken struikel je welhaast over de foto 2.0 sites, community na community. En binnen zo'n community weer allerlei groepen. Zo zijn er op Flickr al minstens 2 groepen die Langedijk (of een stukje daarvan) in beeld brengen.

Van het Tiny Things blog kon ik me een link herinneren naar weer een ander blog waar je foto's van commentaar kon voorzien. Met wat zoeken in de html van die pagina kwam ik uit bij Slide. En met die site, ook best wel weer een 2.0 community, knutselde ik onderstaand vakantiefotoding in elkaar. Als het goed is kun je door op het sterretje links bovenin de foto's te klikken een commentaar bij de foto's geven. Maar, en ik zeg het er meteen maar bij, ook hier moet je eerst weer lid worden om wat te kunnen zeggen. Wat ik jammer blijf vinden.

4 opmerkingen:

Mariandoet23dingen zei

oooh die foto's van broek op langedijk zijn wel erg mooi hoor!! Toch wel leuk dat Flickr ;-)

jouw slide.. het lijk me er erg warm. Ik heb niet genoeg geduld voor zo'n slide dus heb even op view all images geklikt.

Je bent lekker bezig.. waar haal je die tijd vandaan? ;-)

alicelouise zei

Mooie, zeer fraaie foto's, Ton. Het sterretje is ook leuk. Aanklikken kan ook maar dan houdt het op. Ik veronderstel dat er iets anders kan dan deze reactie geven, iets spannend in de foto of zo.

Unknown zei

Man, 23dingen zijn niet genoeg voor jou.

Ton de Kruyff zei

@marian Ik heb gewoon een paar nachten allemaal blogjes geschreven en nu hoef ik ze alleen maar online te zetten:)
@AliceW Als je op t sterretje klikt komt er (bij mij) een boxje in de foto. Daar kun je wat intikken maar het wordt pas zichtbaar als je lid bent geworden van Slide.
@23dingen Mocht je nog wat andere dingen hebben liggen :)