maandag 21 december 2009

Train, helemaal niet zo in vain

Eigenlijk had ik verwacht dat er een stem uit de kaartjesautomaat zou schallen. "Wat hebben we nou net omgeroepen? Gaat u niet met de trein! Denk je dat we dat voor niks omroepen of zo?"

Winter in Nederland. Rampennieuws. Ontregeling alom. Een afgetraind land is plots wel erg, kouwelijk?
Ik had het al niet zo op sneeuw en op zondag kostte dat weeralarm me al de "Angels In America" voorstelling dus vanmorgen had ik er zin in. Ik zou me, gewapend met een met stroom volgeladen Android vanuit het oosten van het land wel eens een weg naar huis gaan banen. Met de trein. En onderweg zou ik alle sneeuwhopen, gestrande medemensen en vastgelopen treinen vast gaan leggen.
Geen bibliotheekgeblog, geen muziekjes, fijn sneeuwellende vastleggen.

Maar, ik moet het eerlijk toegeven, het viel allemaal nogal mee. Of tegen eigenlijk. Bij Amersfoort had ik even hoop. Daar stonden we drie kwartier mysterieus stil en werd het wat fris in de trouwens stampvolle trein. Allemaal mensen die heroïsch wilden doen denk ik. Maar voor de rest. Goed, het duurde bijna twee uur langer maar overal stond een trein klaar, er was niet eens tijd om de gratis ter beschikking gesteld koffie op te gaan halen.

Geen heldenmoed dus, niet eens bevroren vingers. Maar om toch iets aan de dag over te houden heb ik van de foto's maar een filmpje gemaakt.

5 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Vandaag zes uur getreind om vijf uur te kunnen werken (we werden al weer vroeg naar huis gestuurd vanwege de sneeuwberichten). Ik voelde me toch wel een beetje heldhaftig, maar weet nog niet of ik morgen weer ga...

Mariandoet23dingen zei

Ik vind het Kunst! En dan die muziek hè? Dat was sneller dan ik dacht ;-)

Ton de Kruyff zei

@schrijverdezes, 1 x per week heldhaftig zijn lijkt me meer dan genoeg.

@Marian, het liedje verzon ik vanmorgen al, eigenlijk was het niet meer toepasselijk maar omdat er van The Clash zoveel leuke liedjes zijn hebben we deze dan maar vast gehad.

Unknown zei

Thumbs up once again. Wij kunnen wel een keer samen naar de disco :-)

Ton de Kruyff zei

@Edwin, we gaan een keertje plaatjes draaien bij de VOB (of hoe de nieuwe afslpitsing/samenvoeging al dan niet ontvlochten ook mag heten) :)