donderdag 17 december 2009

Google Pulp Wave Fiction

Al een tijd zit er een weinig gebruikt knopje in m'n Firefox browser. Met een leuk golvend icoontje erbij. Google Wave. Zo soms klik ik er weer eens op. Het programma opent zich en links zie ik mijn contacten die ook toegang tot Google Wave hebben. Dat zijn er, zeg maar, nogal erg bitter weinig.

Misschien zegt dat iets over mij.
Of over de mensen in mijn Gmail acount. Dat kan ook.
Maar opschieten doet het in elk geval niet.

Google Wave werd maanden opgehyped als het beste dat de internetwereld in 2009 zou overkomen. Maar net als vroeger bij Gmail moest je wel gaan smeken om een zogenaamde "invite". Zonder uitnodiging geen toegang. En wie wil er nu niet op zo'n exclusief feestje worden uitgenodigd.
Ik wel.
Maar de rest uit mijn mailbox schijnbaar niet zo.

Ik ben niet de enige met het probleem. Het Google Wave blog concludeerde op 27 november dat het niemand hebben om (gezellig) mee te waven het grootse probleem van het hele idee is.
Maar de mensen die het wel gebruikten waren razend enthousiast. Dat wel.

Het idee van Wave, het met meerderen tegelijk werken (al dan niet in real time) aan een idee of project is mooi. Mensen die het gebruiken zijn er opgetogen over. Dus ...
Misschien haalt een niet werk voorbeeld wat mensen over om een beetje rap achter zo'n invite aan te gaan.
Dan is er meteen een invulling voor de derde kerstdag.

4 opmerkingen:

23kaatje zei

Bijzonder filmpje is dat geworden. Beter dan Pulp Fiction.
Mijn gmail komt binnen in livemail.
Maar ben wel nieuwsgierig geworden nu, dus misschien toch maar eens even verder kijken...

Ton de Kruyff zei

Kill Bill is wel een betere film, maar misschien wat lastig om na te doen met Wave?

Wave is denk ik erg handig om met de 3 bibliotheken samen aan iets te werken.
Maar nu de invites nog, zodat iedereen er mee kan.

23kaatje zei

Ik heb wel gekeken of ik dat Wave kan krijgen, maar dan moet je schijnbaar eerst weer wat installeren ? En die pc was net iets sneller geworden, nog niet om over naar huis te schrijven, dus ik ben wat huiverig om nu weer iets te installeren. Is het een groot bestand of valt t mee ?

Ton de Kruyff zei

Welnee, er komt geen bestand downloaden bij/aan te pas. Alleen als je wave op je server wilt laten draaien moet dat. Maar ik denk dat je pc thuis dan heel erg traag gaat lopen :)