donderdag 24 december 2009

In een rij, met Phil Spector in het hoofd

Omdat ik vandaag, net als waarschijnlijk een groot deel van de lezers van dit blog, in een rij van een supermarkt ga staan wachten doe ik maar even een muziekje. Het is tenslotte bijna vrijdag.

Eigenlijk is er maar één echte kerstplaat. Er zijn natuurlijk veel meer kerstplaten, maar er is maar één echte.
Vooral voor als het nog kerst moet worden.
Voor als er nog geen recepten mislukt zijn, voor als de kerststress nog niet echt heeft toegeslagen.
Alles is leuk, alles is fijn. Deze kerst wordt fantastisch.

"A Christmas Gift For You From Phil Spector".

De plaat werd voor het eerst uitgebracht op 22 november 1963. Wat geen gelukkige datum voor de lp bleek te zijn. Die dag namelijk werd president Kennedy vermoord en Amerika had wel wat anders aan zijn hoofd dan de vrolijke wall of sound van Phil Spector. Gelukkig kwam het later allemaal nog goed. Met de lp dan.

Over de gekte van Spector zijn vele blogjes te vullen. Maar dat zou afbreuk doen aan het fijne lied van vandaag.

Ik ga fijn in de rij mee staan neuriën met The Crystals.
Veel plezier.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik hoop dat je geen "Spectoriaanse moordneigingen" kreeg in die rij. Bij mij waren het oud-Russische tafrelen met "whole walls of nothing", geen champignon meer te krijgen 10 uur in de ochtend...