woensdag 2 december 2009

Na de livestream

Vorige week donderdag was de eerste Nationale Dag van de Bibliotheekinnovatie. In Rotterdam, in die mooie fabriek. Ik was er jammer genoeg niet bij, al heb ik zo soms een blik op de livestream geworpen om dat gemis wat te compenseren.

Op debibliotheken.nl valt te lezen dat het gezellig druk was, dat ik niet de enige was die naar de livestream keek en dat er een hoop tweets over de dag de digitale ruimte in werden gestuurd.

Het team van de bibliotheek Helmond Peel won de gouden spijker. Er is een juryrapport en in een vorig nummer van Bibliotheekblad wat info over co creatie van Helmond Peel.

Er is nu ook een eerste filmpje over de dag te bekijken op Bibliotheek 2.0. Ik zet het hier ook maar neer. Dat vrolijkt de boel altijd fijn op.

Maar, er is online vast meer over terug te vinden. De tijd dat ik echt goed kon zoeken ligt helaas ook al weer achter me. Mochten lezers meer linkjes hebben die over vorige week donderdag gaan dan passen die prima in een reply op dit wat opsommende postje.

6 opmerkingen:

23kaatje zei

Waarom was jij er dan eigenlijk niet ? Zag er hartstikke leuk uit ! Prima plek om ideeen te pikken...eh... op te doen .

Ton de Kruyff zei

@23kaatje. "Julia" uit Heiloo was er namens de BHL. Die woont ook wat dichter bij Rotterdam dan ik.

En dat van die ideeën lenen, dat klopt wel, vandaar eigenlijk ook dit postje. Ik schreef het met de hoop dat ergens op het internet die ideeën staan. Maar de linkjes blijven een beetje weg. Dus misschien moet het allemaal nog verwerkt en gepost worden.
Of niemand leest dit blog, dat kan natuurlijk ook :)

23kaatje zei

Ze staan nog niet op internet...de andere optie KAN gewoon niet.

Ton de Kruyff zei

@23kaatje. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de mensen die dit blog dan wel lezen toevallig ook niet weten waar de ideeën staan. Dat kan natuurlijk ook.

Naomi zei

Hallo Ton,

Ik spotte de link naar je blog via Twitter.

Ik heb vanochtend een hele hoop foto's van deze innovatiedag geupload op mijn pagina op Bibliotheek2.0, zie: http://bibliotheek20.ning.com/photo/albums/organisatieontwikkeling-1?id=694094%3AAlbum%3A116648&page=1.

De ideeën van de bibliotheekteams (goudklompjesteams) die dit jaar aan het programma organisatieontwikkeling hebben meegedaan, zijn gepubliceerd in een boekje. Ik zal zorgen dat er een exemplaar naar jou, Jeanette en Yvonne wordt opgestuurd. Een pdf van dit boekje komt binnenkort ook beschikbaar via de VOB-site.

Andere informatie over de teams is te vinden onder de groep "Goudklompjes" op Bibliotheek2.0.

Groet Naomi

Ton de Kruyff zei

@Naomi. Dat is nou leuk, zo worden al mijn vragen toch mooi in 1 klap opgelost :)
Ik had de foto's vanmorgen al gezien op B20 (dankzij je tweet over het uploaden). Als het pdf'je bij de VOB staat doe ik er een postje over en kan ik die foto's er meteen mooi bij plakken.
Dank voor de reply.