maandag 7 december 2009

"En dan neem je die shit mee, weet je"

Afgelopen zaterdag was het 5 december, de kans is dus groot dat de aflevering van "Rauw en puur" die dag wat mensen is ontgaan. Mij wel.

Over "Rauw en puur":
"Documentaireserie van Mildred Roethof. Filmmaakster Mildred Roethof duikt in de belevingswereld van jongeren die zich identificeren met de straatcultuur. Er wordt in verschillende Nederlandse steden gekeken hoe 'straatjongeren' met universele thema's, zoals liefde, geld, respect, geweld en ambitie omgaan. We worden overspoeld met verhalen dat het met grote groepen jongeren dreigt mis te gaan of mis is. In Nederland is er veel onrust en zorg over de 'jeugd van tegenwoordig'. Te jong aan de seks, te jong aan de criminaliteit, Marokkaanse, Antilliaanse en Surinaamse jongens zonder perspectief op werk en ook de integratie verloopt niet vlekkeloos. Tegelijkertijd heeft het overgrote deel van de Nederlandse bevolking eigenlijk geen goed beeld van het leven van die jongeren waar we ons zo zorgen om maken. Hoe ziet hun leven eruit? Waar houden ze zich mee bezig en hoe erg en uitzichtloos is hun leven eigenlijk?"

De aflevering van zaterdag werd opgenomen in Den Helder.
Daar woon ik al sinds mijn zevende. En het was misschien al nooit een echt goede plek om een jeugd door te brengen maar het is er niet veel beter op geworden. Al denk ik wel dat de documentaire op veel meer plekken had kunnen worden opgenomen.
Get Microsoft Silverlight

1 opmerking:

Leonie zei

Ik wist niet wat ik zag, het heeft enorm veel indruk op mij gemaakt en ben blij dat mijn zonen daar niet opgroeien.