dinsdag 22 december 2009

Liefdadigheid in je browser

Mijn flat ligt net tussen een gracht en de dijk in. Om die reden ontmoet ik weinig zingende kinderen met lampionnen, met religies leurende volwassenen en mensen met een collectebus.
De eerste twee groepen mis ik niet echt, dat er weinig met een collectebus in mijn trappenhuis wordt gerammeld is jammer.
Maar gelukkig is er dan altijd nog het internet.

Ja, het is bijna kerst.

De 1%Club heeft een leuk project in de aanbieding. Ik doe even kopiƫren en plakken.
"Het Resource Center in Akuase, Ghana, geeft leerlingen van alle scholen in Akuase en oudere dorpsbewoners de mogelijkheid te leren over (en met) ICT, het Centrum zal naast computerruimtes over een uitgebreide bibliotheek kunnen beschikken. Het aan 1%-leden gevraagde bedrag zal gebruikt worden voor inrichting van de bibliotheek van het Resource Center (meubilair, boeken, leermiddelen)."
Het benodigde bedrag is een relatief schamele €5000,-.
Dat moet toch te doen zijn.

Wie helemaal de stoel niet uit wil komen kan altijd nog de "Browse For A Cause" add-on voor de Firefox browser installeren. Van elke aankoop die je doet bij bv Amazon gaat vervolgens 3 tot 5% naar een goed doel.
Het kost je niets meer en het is een mooi excuus om een stapel boeken, cd's of e-dingen voor je Kindle in te slaan.
Mijn stapel "nog te lezen" boeken (de gewone ouderwetse papieren variant) was al aardig geslonken. Dat komt dus goed uit.

Browse For A Cause from BrowseForACause on Vimeo.

1 opmerking:

schrijverdezes zei

Bij ons op het werk hebben mensen van de 1%-club een heleboel boeken meegenomen die anders weggegooid zouden worden, en ze naar Suriname verstuurd, voor scholen en instellingen aldaar. Rot dat zoiets nodig is, maar toch ook wel weer fijn dat die boeken elders van pas komen. Gisteren kregen we chocolaatjes als dank...