woensdag 15 december 2010

Jesus is _.



The City Church is een kerkelijke organisatie in Amerika. Nu is het niet mijn hobby of zelfs maar een gewoonte om websites van kerkgroepen te bezoeken.
Ergens rond mijn 13e of 14e besloot ik dat God geen geloofwaardig idee was en daarna ben ik bij die gedachte gebleven. Al heb ik, dat geef ik toe, niet het idee dat Hij van dat besluit erg onder de indruk is.

Maar het "Jesus is_." project van de City Church, dat vind ik, ondanks mijn bedenkingen bij het overkoepelende concept, wel weer mooi.
Er zijn filmpjes, nobele projecten en de bezoeker van de website kan in een paar woorden zeggen wat Jezus voor hem of haar betekent. Zoiets is vast vaker vertoond maar wat me hier opviel is dat er niet alleen maar prijzende teksten van gelovigen te lezen zijn. Ondanks dat de inzendingen voor plaatsing worden bekeken. En dat vind ik dan wel weer goed gedaan. Dat je ook de kritische reacties laat zien. En nog mooi opgemaakt ook.

7 opmerkingen:

arda zei

Merkwaardig dat je Hij met een hoofdletter schrijft. Doe ik zelf soms ook nog, wat is dat toch?

Ton de Kruyff zei

In dit geval was het een ver voorbedachte zin, waarin Hij met een hoofdletter moest. Verder heb ik er niet zo'n last van.

arda zei

Knap, om de hoofdletters er zelfs al bij te bedenken! Mijn stukjes ontstonden altijd pas al schrijvende (als het lukte dan).

Ton de Kruyff zei

Deze zin had ik al maanden, er was alleen steeds geen onderwerp om hem in te zetten :)

arda zei

p.s. Maar ik snap die hoofdletter nu wel. Die past daar inderdaad.

arda zei

Daar heb ik grote bewondering voor, ik meen het. Mooie zinnen, die doen het hem.

Ton de Kruyff zei

Dank je, al zijn van het papiertje met "zinnen die ooit nog eens moeten" alle zinnen nu wel gebruikt ben ik bang.