woensdag 29 december 2010

De poll van het Jeugdjournaal


Sinds 10 december kun je het Jeugdjournaal laten weten of je de bibliotheek ouderwets vindt. Het plaatje hierboven laat de stand van vandaag zien. De percentages moet je zelf even uitrekenen, ik heb vrij vanmorgen en als ik vrij heb probeer ik het rekenen tot het minimum te beperken.

Een aantal reacties bij de poll:

Naam : dewi
Datum : 27-12-2010

voor een boekverslag heb je toch een boek nodig en ik weet niet waar ik die anders vandaan moet halen

Naam : Lisa
Datum : 26-12-2010

Echt niet! als je een boek wil lezen en je hebt hem niet kan je hem daar lenen.
Heel handig dus.

Naam : Miriam
Datum : 25-12-2010

helemaal niet, want het is leuk om te lezen en je leert er tenminste van van

Naam : Aïda
Datum : 22-12-2010

Ouderweds??? Helemaal niet!
Als je graag een boek wil lezen of informatie wil vinden over iets is de bieb ideaal! En je hoeft het boek niet meteen te kopen!

Naam : NINA
Datum : 22-12-2010

De bieb is ontspannen, handig ff iets opzoeken,

ANDERS WORDT STRAKS:

fIETSEN
LOPEN
SPELEN
LEZEN
WINKELEN

KORTOM ALLES BEHALVE GAMEN EN TV KIJKEN OUDERWETS. DOE FF NORMAAL!

Naam : jouk
Datum : 20-12-2010

ik vind het niet ouderwets ik ga altijd maar er is wel een nadeel sommige boeken stiken zzzzooooo

Naam : marloes
Datum : 20-12-2010

de bieb is niet ouderwets omdat je er lekker kan ontspannen en je hoeft geen boeken meer te kopen handig toch

Naam : merel
Datum : 16-12-2010

je kan er veel leren in de boeken.En er gaat een wereld voor je open

Naam : sarah
Datum : 15-12-2010

niet naar de bieb gaan is ouderwets maar jij bent ouderwets als je dat vind

Naam : linda
Datum : 15-12-2010

nee, de bieb is helemaal niet ouderwets!!!! maar de meeste kinderen vinden het blijkbaar leuker om de hele dag te computeren dan gezellig naar de bieb te gaan.

Naam : Niels
Datum : 15-12-2010

Ik vind naar de bieb gaan niet ouderwets want ze krijgen in Hilversum over een tijdje X-box 360!!!

Naam : Florian
Datum : 11-12-2010

in almere hebben ze de grootste bieb van nederland, waar je ook kan gamen en spelletjes lenen. dus waarom saai???

Naam : Orka OBS Dolfijn
Datum : 10-12-2010

Wij vinden het wel leuk om naar de bibliotheek te gaan maar vinden dat de bibliotheek in Driebergen wel hipper mag zijn. 

Ongetwijfeld kunnen we niks met de poll, de stemmers zijn vast niet representatief en iemand met goede/slechte wil kan met wat aanhoudend klikken de uitslag eenvoudig manipuleren.

Maar toch. In een jaar dat het in ieder geval soms leek alsof bibliotheken weer met zichzelf, hun nut en de toekomst in de knoop zaten is het toch aardig om te lezen dat tenminste 2953 stemmers de bibliotheek niet ouderwets vinden.

Hoewel ik wel al een tijdje zit te aarzelen of ik misschien "nog" tussen "bibliotheek" en "niet" ga zetten.

6 opmerkingen:

arda zei

Bedoel je dat je aarzelt of je 'dat tenminste 2953 stemmers de bibliotheek NOG niet ouderwets vinden.' gaat/moet schrijven?
Als dat zo is, dan dacht ik hetzelfde (?). De vraag is: hoe oud zijn die kinderen en hoe denken ze er over 5 jaar over?
Maar leuk is het, hoe dan ook!

Ton de Kruyff zei

Ik geloof dat ik dat bedoelde ja :)
En de poll is natuurlijk niet wetenschappelijk en/of representatief maar zoals je zegt "leuk is het, hoe dan ook!"

arda zei

En zo zijn we het eens (althans op dit punt).

Ton de Kruyff zei

Volgens mij zijn we het nog ergens over eens. Maar het zou flauw zijn om te zeggen over wat :)

arda zei

Hm, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Of ben je vegetariër geworden?

Bas van Houwelingen zei

Ik vind dit een prima opsteker aan het eind van het jaar. Het betreft natuurlijk vooral jonge kinderen maar dat geeft niks. Blijkbaar is er in de ogen van die doelgroep nog niks mis met de bibliotheek.