dinsdag 1 september 2009

Klets (slaat zich voor het hoofd)

Soms ligt iets zo voor de hand dat je je wel voor je kop kunt slaan omdat je het zelf niet verzon.

Gisteren Twitter. Vandaag weer Twitter.

Door wat klikken op de degenen die anderen weer volgden kwam ik uit bij @DeBoekenlijst.
Iets dat zo simpel is (nou ja, als je de techniek er achter even niet bekijkt) dat we het toch eigenlijk als bibliotheek zelf hadden moeten kunnen verzinnen.

Je twittert het boek dat je op dat moment aan het lezen bent naar @DeBoekenlijst en, als je wilt, zet je er nog kortig bij wat je van de titel vindt. @DeBoekenlijst verzamelt de gegevens en produceert zo "De Twitter Boeken Top 10". Er is een fijn duidelijk vormgegeven site waar het allemaal te zien is, en dat is het.

Misschien zie ik iets over het hoofd. Misschien zit de bibliotheek wel heel erg in @DeBoekenlijst. Misschien zijn er nog meer misschiens.

Maar ik vind het een mooi dingetje, dat boekenlijstje.

3 opmerkingen:

Mariandoet23dingen zei

had je 'm bij mij gevonden? ik volg 'm maar had nog nooit gekeken hoe het eruit zag haha!

Ton de Kruyff zei

Zo kom je ook makkelijk aan een lijstje met "Followers" zeg :)
Meer nee, ik zag hem bij iemand die me plots begon te volgen nav die brand in de bossen van Schoorl. Toch handig, die branden.

Mariandoet23dingen zei

heel logisch allemaal ;-)