dinsdag 8 september 2009

Gekkigheid

Ik heb geen auto. Beter nog, ik heb niet eens een rijbewijs.
Mensen die me wat langer kennen weten echter dat ik onder dit gemis nauwelijks gebukt ga.

Toch begon ik even te twijfelen na het ontdekken van Geoquake. Een japanse meneer kombineerde Googlemaps met een auto"spelletje". Simpel en leuk. Je kunt bijna elke plaats ter wereld opzoeken en daar dan vervolgens doorheen rijden. Het is een heel gedoe om een beetje te sturen met je auto maar het voordeel is wel dat er niks kapot gaat als je door een gebouw heen stuurt.

Je kunt ook een vrachtwagen uitkiezen maar nadat ik een aantal malen probeerde dat ding te parkeren en daarbij iedere keer de flat waar ik woon totaal doorboorde lijkt het me toch beter dat ik me beperk tot mijn fiets.


Wat minder zinloos is Tori's Eye. Wie twittert weet dat je bij Twitter ook kunt zoeken op woorden. Tik een woord in en je ziet alle twitterzinnen waar dat woord in voorkomt. Zo kun je bv zien of er wel eens mensen het woord "bibiotheek" intikken. Op de site Tori's Eye doe je eigenijk hetzelfde. Maar daar ziet het resultaat er stukken vrolijker uit. Links beneden tik je een woord in en na een tijdje komen er van rechts vogels aangevlogen die, wanneer je ze aanklikt de twitterzinnen laten zien.

5 opmerkingen:

AnneT zei

het lukt mij ook niet hoor met die auto (is er iets met t stuur?).
Die twitterzinnen-zoek-site heb je mooi gevonden.

Ton de Kruyff zei

T moet met je pijltjestoetsen, maar je zit zo een woonwijk verder.
En die "Twitterzinnen-zoek-site" kwam ik tegen met wat andere van dat soort plekken. Dit was de enige die het deed. Of die ik begreep.

Unknown zei

Het voelt een beetje als kleiduiven schieten. Om het Twitterbericht te kunnen lezen moet je met je muis op de vogel staan. Best nog een uitdaging. Mooi, maar praktisch?

Unknown zei

Ben zojuist het station van Tokyo binnengereden met een tientonner. Zie nog geen melding op nu.nl. Virtuele realiteit is gewoon volksverlakkerij....

Ton de Kruyff zei

@Edo. Misschien niet praktisch om Twitterberichten te lezen maar als je het als oefening voor de oog/hand coördinatie ziet ....
Ik ben trouwens erg blij dat meer mensen "always crashen in the same car", dan ligt dat tenminste niet aan mij.