dinsdag 22 september 2009

Bibliotheek.nl 1 (omdat er waarschijnlijk nog wel een deel 2 komt)

Gistermiddag was er in de OBA een bijeenkomst van de projectgroep Bibliotheekinnovatie. Over Bibliotheek.nl. Hoe het daarmee stond en wat het zou gaan worden.

Nu had ik vrij dus er was alle tijd om naar de bijeenkomst te gaan. En die viel niet tegen. Toch komt mijn postje over de bijeenkomst nog niet echt op gang.

Was het niks dan? Nee, helemaal niet. De presentatie ging voorbeeldig en dat Bibliotheek.nl gaat er erg goed uitzien.

Maar er vielen me wel wat dingen op.

Maar eerst, ik heb geen al te best geheugen. En er was een hoop te zien. En te onthouden. Maar er was op het eind geen meegeefding (tijdens de bijeenkomst werd door de zaal gevraagd om het aantal engelse woorden te beperken, dus dat ga ik ook maar even proberen).

En wanneer ik vandaag op de website van de projectgroep kijk zie ik ook geen tekst over gistermiddag. Geen presentatie en al helemaal niks wat ik fijn kan downloaden of kan kopiƫren en invoegen zodat de bloglezers ook op de hoogte kunnen komen van de toch niet bepaald onbelangrijke mededelingen.

Misschien komt het nog. Dat kan, ik neem tenminste niet aan dat de projectgroep van het "ben erbij of wordt vergeten" principe uitgaat.
Voor nu verwijs ik voor een samenvatting van gistermiddag even naar de post op het blog van Jan Klerk. Die was er gister natuurlijk ook en hij had gelukkig een laptop mee.
(Update. Nog een verslag. Van Johan Hoenink. Waarvan ik niet weet of hij een laptop mee had.)

Dat geeft mij meteen nog even de tijd om nog wat na te denken over wat ik gezien heb. En over de dingen die me, in de trein terug naar Den Helder, wat dwarsig gingen zitten.

4 opmerkingen:

Unknown zei

En zo hebben livestreams en tweets en wat dies meer zij toch toegevoegde waarde vind ik. Ben blij met de drie verslagen (inclusief deze) die ik nu wel tegenkom.

Ton de Kruyff zei

@Edwin. Met een eenvoudig geshared ppt bestandje was ik al tevreden geweest. Dat moet voor een innovatieclub toch te doen zijn.

Mariandoet23dingen zei

en ik ben nou zo benieuwd wat je dwarsig zit...

Ton de Kruyff zei

@Marian. Ik doe graag aan het opbouwen van enige spanning. Nu maar hopen dat ik me morgen nog herinner wat ik vandaag verzon :)