donderdag 13 augustus 2009

Ding 23 (!)

Het staat er echt. In een mail aanSandra444444 ergens in november 2008. Zij volgde toen de 23dingen cursus. Ik mailde haar toen "Moet er toch niet aan denken om een weblog te beginnen".

Ik mag graag van mening veranderen. Hoogstens staan mijn standpunten over homeopathie, astrologie en Bono nogal vast.

De hoeveelheid postjes op dit blog zal mensen misschien verbaasd hebben. Zoveel postjes, dat was toch niet de bedoeling? Misschien niet. Maar het leek mij een aardig experiment om te zien of je elke dag wat kunt schrijven.

Een onderwerp vinden om over te schrijven is geen probleem. RSS, dat was ook meteen de grootste ontdekking van de cursus.
Al loop je met al die feeds soms wel het risico van "tunnelvisie". Twitter kreeg vorige week een DDoS aanval te verduren. De feeds stonden er vol mee. Maar de mensheid ademde rustig verder en de kranten en de tv bleven er stil bij.

De stortvloed rss berichtjes gaven me soms een een wat onbehagelijk gevoel. Alsof je, als je even niet oplet, alweer een niet-te-missen-ding had gemist waarmee alles goed zou komen. Met de wereld en de bibliotheek in het bijzonder.

Ik ben over 2.0, de internettoepassingen en het idee op zichzelf, erg anders gaan denken sinds het begin van de cursus. Ik zie nog steeds sommige dingen als redelijk hyperig en soms ook als het amechtig zoeken naar "the next big thing" maar over bv Twitter ben ik toch anders gaan denken. Dat vond ik voor de cursus echt te suf voor woorden terwijl ik nu toch regelmatig aardige en handige linkjes zie in de tweets.

Gistermiddag hoorde ik een medecursist al roepen "Is die cursus nou al eens voorbij? Ik wil nu wel eens echt aan de slag". En ze bedoelde niet dat ze wilde gaan opruimen.
Genoeg gepraat, laten we nu maar eens aan de slag gaan.

Om de Dingen op zijn Langedijks af te sluiten, nogmaals Claudia op saxofoon.

11 opmerkingen:

23kaatje zei

gefeliciteerd ! het laatste ding staat erop.
En Claudia ook ! YEAHHH

Marjolijn zei

Het is je gelukt! Gefeliciteerd!

Ton de Kruyff zei

@saavedra. Nou dat ging ook wel van harte zeg!

Marjolijn zei

Nee, jij bent complimenteus!

Ton de Kruyff zei

Bij mijn heus prijzende opmerking bij jouw Ding 23 stond een :) dat de betrekkelijkheid en ironie van de rest van mijn zin moest verduidelijken. Maar daar las je glad overheen.

Marjolijn zei

Nee, die ene smiley woog niet op tegen de ironie. Er had :):):):) moeten staan :(

Claudia Schreuder zei

Jippie,123 missie voltooid!Vooral die filmpjes doen het ;-)

bloggnuss zei

Wat jammer dat jullie niet meer digitaal gaan bekvechten.

Het zou op de gangen en in kantoren dan een stuk rustiger zijn als het alleen op die manier gebeurt.

Ton de Kruyff zei

Het valt me op dat het in de reacties op een blogpost (en dat is gelukkig niet alleen op dit blog zo) eigenlijk heel weinig gaat over de inhoud van het postje zelf.

Unknown zei

Ton Kerel, ik heb genoten van je blogkunsten. Je hebt me meer dan geboeid en ik zou willen dat er meer van dit soort cursisten waren. Je hebt het wel begrepen en ik verwacht veel van je in het vervolg naar Langedijk 2.0.

En stel je gerust er worden op internet dagelijks hypes gelanceerd. Genoeg om te blijven ontdekken en om over te bloggen. Ga daar vooral mee door.

Ton de Kruyff zei

@Edo. Edo, het was reuze leerzaam en nog leuk en gezellig ook. Dat moeten we meer zo doen.
En als PB nu wat opschiet met het omzetten van de oude naar de nieuwe website ik er in ieder geval een beginnetje.