woensdag 5 augustus 2009

Library Love

Zo. Die titel trekt de aandacht.

Edo verwees in een reactie op een eerder postje op dit blog naar een artikel van Helene Blowers, "Future of the book is not a "container question". Terwijl ik het las en me afvroeg wat ik vond van het stuk viel me een linkje naar een eerder postje op haar blog op. "Share your libary love". Dat klonk vrij oubollig en om die mening bevestigd te zien klikte ik er maar eens op.



Mijn mening werd niet bevestigd. Altijd fijn. Libary Love, om het maar zo te noemen is een mooi stukje software dat bezoekers op een website de mogelijkheid geeft om een verhaal of foto op diezelfde site te plaatsen zonder (ZONDER!) dat ze daarvoor een account, password of wat dan ook nodig hebben. Je hoeft niet eens je mailadres op te geven.
Zoiets zou prachtig staan op de website van de bibliotheek. Kan dat ook met Joomla?

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hee dat is een soort van jouw Flickr idee, maar dan met liefde voor de bibliotheek én het boek. Maar aan de andere kant, waarom alleen love? Er zijn zoveel emoties verbonden aan de bibliotheek (en boeken).

Ton de Kruyff zei

"library annoyances" staat misschien niet zo lekker op de openingspagina van een website?
Maar het leuke van de applicatie is natuurlijk dat je hem voor van alles kunt gebruiken. Makkelijker dan een wiki in ieder geval:)

Unknown zei

Nee Ton, het hoeft niet gelijk negatief te zijn. "Library exitement".
Ik zeg het omdat "love" zich louter op positieve gevoelens richt. En daarmee een eenzijdig beeld geeft. Een soort kijk eens hoe goed men ons vind. Hee gemeente je kunt echt niet zonder ons. Het ligt er wat dik bovenop. Ik zal een voorbeeld tonen tijdens de eindsessie.