maandag 17 augustus 2009

Het is maandag en we gaan gewoon verder

De cursus is voorbij. En ik probeer echt wat van dit bloggen af te kicken. Ik kan natuurlijk niet elke dag wat blijven zeggen. Niemand gaat dat meer lezen, zélf ga ik het niet eens meer lezen.

En als je een blogje tikt is het misschien ook niet slim om dat te doen na de tandarts, met de mond nog gezwollen van de verdoving.

Maar, vorige week werd er een nieuwe discussie gestart op Bibliotheek 2.0. ZB Digitaal schreef er meteen al over en gezien mijn verdoving verwijs ik graag even naar dat postje.
Wel wil ik ook op dit blog even het meest "aansprekende" stukje uit het stuk (te lezen via de link bij bibliotheek 2.0) citeren. Gewoon. Omdat het er echt staat.

"Door de digitalisering van informatie neemt het geouwehoer duizendvoudig toe en is het steeds lastiger om de zin van de onzin te scheiden (wat toch de taak van een culturele, gesubsidieerde instelling als de openbare bibliotheek zou kunnen zijn). Ik pleit er voor de functie ”ontmoeting en web 2.0-gebabbel” buiten de deur te houden."

Tranentrekkend triest vind ik die zinnen. 2009 en de knotjes kunnen weer uit de mottenballen.

En omdat we ons natuurlijk niets van dit soort zinnen aan gaan trekken doe ik er een linkje bij naar een pagina van Wakoopa (google zelf even naar wat dat is) waarop je veel gebruikte en nieuwe 2.0 progjes kunt ontdekken. Dat is tenslotte leuker én zinvoller dan je kop in het zand steken en doen alsof de rest van de wereld nog met een ganzenveer schrijft

8 opmerkingen:

Mariandoet23dingen zei

oh wat ben jij fanatiek, zelfs na een fles drank én een verdoving.
even iets anders.. wie houdt bij jullie de 'met een boek gmail' bij? ;)

Ton de Kruyff zei

Fijn zo. Daar gaat het imago.
Als er iets in "meteenboek@gmail.com" binnenkomt dan zie ik dat in mijn gmailbox. Als het goed is natuurlijk.

Mariandoet23dingen zei

ik vroeg het omdat ik er nog niet bij sta..maar ik weet het, ik ben een 'juffertje ongeduld' haha! ik had 'm donderdag verstuurd.

Unknown zei

Och, Gmail merkte je mailtje aan als spam zie ik nu. Schande. Maar goed dat je het zei, nu zal ik voortaan ook op het spamboxje letten.

bloggnuss zei

En is het met het bekje al wat beter?

Iid verrassend dat je met een zeer bekje toch heel wat weet te schrijven.
Maar we blijven toch schrijven op onze blogjes, ik vind het wel leuk

Ton de Kruyff zei

Dat "we" dat is de goede persoonsvorm Bloggnuss, daar worden we vrolijk van (en het bekje doet geen pijn meer).

Unknown zei

Verbijsterend.

Ton de Kruyff zei

Zo zie je maar dat er ook in een niet al te groot gebouw in Hoofddorp nog erg verschillend gedacht wordt. Hoewel ik even aarzelde bij "gedacht".
Gewoon negeren en verder gaan lijkt me de enige oplossing.