vrijdag 30 december 2011

2011 (klaar)


Een jaar geleden stopte ik rond deze tijd met bloggen en ik moet zeggen, dat bevalt me prima. Het stoppen deed ik zo subtiel dat het niemand opviel en zelf kan ik het als het me zo uitkomt ook gewoon negeren.

Zoals nu dus. Zodat ik later nog eens terug kan lezen wat ik nu vind.

Eind van het jaar. Lijstjestijd.

Boeken. Van papier. Het zal best handig zijn, eBoeken maar ik heb er nog steeds niets mee.
James Barr - A Line in the Sand: The Anglo-French Struggle for the Middle East, 1914-1948.
Jason Stearns - Dancing in the Glory of Monsters: The Collapse of the Congo and the Great War of Africa
Jonathan Schneer - The Balfour Declaration: The Origins of the Arab-Israeli Conflict

Cd's.
The Vaccines - What did you expect from The Vaccines?
Vijay Iyer with Prasanna & Nitin Mitta - Tirtha
Marcin Wasilewski trio - Faithfull

Optredens
Het meeste plezier (tijdens een optreden) hadden de leukste vrouw ter wereld en ik bij Primal Scream in Paradiso.
Met de mond open zat ik bij Jacky Terrasson tijdens het NSJF in Rotterdam.
Van de muziek van Xenakis in het Muziekgebouw aan 't IJ begreep ik nog steeds niets. Maar iets niet begrijpen is ook fijn.
Bob Dylan bleek te kunnen glimlachen in Rotterdam.
Kurt Wagner bewees in Paradiso dat country best leuk kan zijn.

Tips voor het volgende jaar
The Vaccines in Paradiso. Dat is al 2 maal uitgesteld en al die tijd ook al uitverkocht. Een linkje is dus overbodig.
Lambchop leeft weer en de band speelt op 8 maart in de Amstelkerk.
Brad Mehldau speelt in maart een paar avonden in het Bimhuis, alleen en met bas en drums. We gaan binnenkort alvast oefenen in het standvastig in een rij staan zodat we niet weer door een vriendelijk uitziende bejaarde venijnig opzij worden geduwd.

Liedje erbij van de man die er dit jaar weer niet was en op naar een volgend jaar. Veel plezier ermee.

1 opmerking:

Fabiola zei

Mooie foto! Ik geniet van die stukjes die je schrijft als je even negeert dat je gestopt bent met bloggen. Hopelijk gebeurt dat in 2012 ook zu nu en dan. Wens jou en de leukste vrouw en gelukkig Nieuw Jaar en mooie, verre reizen!