woensdag 21 juli 2010

Kunstgeschiedenis op een poster


Veel blogpostjes herkauwen of recyclen zaken die elders al eerder op (of in) een blog stonden. Deze ook.

Het plaatje hierboven zag ik vorige week ergens. Maar vergat het te bookmarken. Gelukkig nam iemand in België het plaatje over. Waardoor het nu ook op deze plek gerecycled kan worden.

Kunstgeschiedenis op een poster. Zo arbitrair als de pest. Maar met mooie zinnetjes.

Gilbert owns George.
Koons owns kitch.
Duchamp owns everything.

En je kunt natuurlijk je eigen zinnen erbij bedenken.

Armando owns black flags.
Klein owns blue.

4 opmerkingen:

schrijverdezes zei

De eerste regel ging nog, maar al snel werd me duidelijk dat ik maar érg weinig van kunstgeschiedenis weet...

Sid zei

'Klein owns blue' staat er al tussen. Recyclage is het mooie van blogs, he. Bedankt voor de link.

Ton de Kruyff zei

@Sid, Ik zou kunnen doen alsof ik Klein etc noemde om te zien of de lezer de poster wel goed had bekeken. Maar eerlijk gezegd zagen mijn slechte ogen het zelf niet goed :)
Graag gedaan.

Sid zei

Dat wil zeggen dat je een gelijkaardige genialiteit deelt met de maker van de poster. :)