dinsdag 13 oktober 2009

Terug

Tenerife is eigenlijk niet meer dan een vulkaan met wat land er omheen.

Het was 10, misschien 15 jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Het land, onder de vulkaan was wat drukker geworden. Meer hotels, de snelwegen wat breder en de lichten wat feller.

Maar "boven", dichterbij de vulkaan was er nauwelijks iets waarneembaar veranderd. Och, ook daar was het misschien wat drukker, al waren er dagen dat je er niemand zag. En er waren meer routes herkenbaar, dat was handig.

De wind, de kou en een beetje regen slijten er de rotsen weg. Heel langzaam, zonder dat we het merken. En dan ploft de vulkaan weer eens en begint het allemaal opnieuw.

Landschap dat daar maar zo'n beetje ligt te liggen. Zonder nut of zin. Maar dat er nog net zo zal liggen als wij allang weer weg zijn.

Prachtig.

En nu maar weer eens naar het werk.

5 opmerkingen:

Mariandoet23dingen zei

Mooi ! mooie blauwe lucht ook..
Werkze!!!

Unknown zei

Alleen slecht bereik op zo'n vulkaan hoorde ik van de man van de KPN... ;-)

Ton de Kruyff zei

@Edo. Sta je op zo'n berg. In de gierende wind. Gaat t mobiel. "met (..., naam vergeten) ik bel vanwege de glasvezel"
Nu zeg ik niet gauw "bizar", maar dat was toch echt heel bizar :)

23kaatje zei

Wat een mooie kleuren, veel variatie in een landschap waarin ik dat niet zo 1,2,3, zou bedenken. Is die 2e of 3e foto van een soort bol-achtige rots wel een rots of wat is dat ?

Ton de Kruyff zei

@23kaatje. Nee, dat is geen rots maar een zgn. vulkaanbom. Een bol van "steen" die door een vulkaan wordt uitgespuugd en heel blijft in de lava. Of iets dergelijks.