dinsdag 21 april 2009

Het werd ook wel tijd zeg

Kijk mij aan. Of sla je ogen neer,

kijk gerust

langs me heen. Ook me ontwijken
is bewijs dat je mij hebt gezien.

Waarschijnlijk hebben de juryleden van de Theo Thijssen-prijs al in 1994 bedacht dat Ted van Lieshout die prijs moest krijgen. Toen stonden bovenstaande regels al in zijn bundel "Begin een torentje van niks". Maar omdat het nu eenmaal een oeuvreprijs is hebben ze waarschijnlijk afgesproken dat het beter was om nog even te wachten.

En om er toch maar weer een 23dingen draai aan te geven. Van Lieshout heeft een blog en dat blog heeft weer een rss feed.
(al moet ik toegeven dat ik het bericht over zijn krijgen van de Theo Thijssen-prijs gewoon uit een ouderwetse krant haalde)

1 opmerking:

alicelouise zei

Dank voor de tip. Laat ik nu alle boeken van van Lieshout hebben.Zijn blog kende ik nog niet. Kun je nagaan ik wat voor kinderschoenen ik sta. De prijs verdient hij zeer.