dinsdag 19 oktober 2010

In de ban van de ring (bibliotheekstyle)



Ik geloof dat ik het heel vroeger wel eens gelezen heb, "In de ban van de ring" maar anders dan voor Halbe Zijlstra is Tolkien nooit een favoriete schrijver van mij geworden. Al dat gedoe met tovenaars en namen van 8 lettergrepen.
De films die er van de boeken gemaakt werden, ik heb er nooit naar gekeken. Nou, misschien heel even maar als er al een draad was, dan was ik die ook heel vlug weer kwijt.

Maar de versie die ze op The University of Kansas maakten, The Lord of the libraries, die is best leuk. Ik kwam de film tegen op DigiCMB.
Het duurt maar 18 minuten. Voor een promofilm is dat misschien wat lang maar het is nog altijd uren minder dan de echte films.

Nu nog zo'n een produktie gemaakt in Nederland.
Meneer Zijlstra heeft iets met Tom Clancy dus misschien kan er iets met een duikboot?

Geen opmerkingen: