maandag 8 november 2010

Gefilmd werk

Bibliotheken doen een hoop zinvol werk. De meeste lezers van dit blog weten dat. Of vinden het. Alleen is het zo jammer dat een flink deel van dat werk nooit door de gemiddelde bibliotheekbezoeker gezien wordt.

Zelfs mijn eigen moeder vraagt wel eens "Maar jongen, wat doe jij dan de hele dag?".

De bibliotheek Langedijk is maar een kleine bibliotheek, met niet al teveel formatie. Maar er gebeurt best een hoop. Heel gewone dingen hoor, niks wereldschokkends. Maar van een hoop dingen heeft de gemiddelde medemens geen weet. Dat kan ook moeilijk, een hoop dingen gebeuren als de bibliotheek niet open is.

Dus heb ik mezelf maar de opdracht gegeven van die onbekende werkzaamheden filmpjes te maken. Die dan op de website kunnen. Zodat de mensen die daar kijken een wat beter beeld krijgen van wat er allemaal gebeurd. Als de bibliotheek dicht is.

8 opmerkingen:

Annie Maessen zei

Goed initiatief/ tip. Burgers en politici hebben vaak geen flauw benul. "moet jij dan werken? Dan zijn jullie toch dicht?" succes met de nieuwe filmpjes.

Unknown zei

Wat een goed idee om 't te laten zien met filmpjes. En wat een leuk filmpje!

Wilma van den Brink zei

Wat een leuk idee, Ton! Heel mooi gedaan en gemonteerd. Ik ben nieuwsgierig hoe je het gedaan hebt. Met Windows Moviemaker? En met welke camera? et ziet er in ieder geval erg professioneel uit!

Ton de Kruyff zei

De camera was een gewoon fototoestel waar je ook mee kunt filmen, het merk weet ik niet, het ligt op het werk. Ik heb een heleboel korte fragmenten gemaakt en die later (met hulp van @annet2008 die kan knippen en plakken en faden en minstens zo'n precisiefreak is als ik) de dingen op de muziek in elkaar gezet. Het meest is gemaakt met Magix 8, de versnellingen zijn gedaan met MovieMaker. Leuk om te doen, al ben je er wel een paar uur mee bezig :)

Anoniem zei

Wat een leuk filmpje, en trouwens, ook een leuk idee, dat woorden koken.

Ik ben benieuwd naar je volgende filmpjes!

Han Tuttel zei

Wat ontzettend leuk zeg! Dat zouden meer bibliotheken moeten doen :)

Jan Kaldenbach zei

Leuk Ton! Zou je eigenlijk (ook) moeten doen als de bibliotheek open is? Heel veel andere bibliotheken ook, trouwens.

Ton de Kruyff zei

@Jan, gezien de reacties denk ik na over een camera in het montuur van mijn bril.