maandag 22 februari 2010

Het twitterende boompje


Maandag is een beetje de knutseldag geworden op dit blog. Maar omdat ik nog niet zo vlug iets als het filmpje van vorige week kan maken heb ik het knutselen maar even laten zitten. Bovendien kwam ik iets raars tegen waar ik te lang bij bleef hangen.

Een twitterende boom. Of boompje. Volgens Mashable was er al eerder een plant die het kon. Maar die ken ik niet en deze, gut, dat het kan. Dat het bestaat.

Ericsson zorgt er voor dat het boompje kan twitteren. Wanneer een sensor beweging oppikt reageert de boom. Met een tweet en met muziek. Wanneer iemand wegloopt komt er iets met "verlaten" of "eenzaamheid". Als het erg druk wordt bij het boompje dan komt daar ook commentaar op.

Nou ja, kijk even naar het filmpje.



Het boompje is te volgen op twitter, @connectedtree. Meer dan 500 volgers heeft het al. Een boom met 500 volgers!

Misschien moet ik toch eens iets anders gaan denken over planten in de bibliotheek.

1 opmerking:

alicelouise zei

zou dat ook met een boek kunnen? een twitterend boek? great fun, lijkt me.