vrijdag 2 april 2010

The Ex en Herman Brood (of andersom)

Het aardigste van YouTube is natuurlijk dat iedereen er iets aan toe kan voegen. Met nauwelijks waarneembare moeite. En Windows Movie Maker. Muziekje. Plaatje erbij. Samenvoegen (dan loopt mijn pc altijd even vast). Klaar.

Je hoeft er niet over te bloggen. Je hoeft het niet te twitteren. Er is altijd wel iemand die zo'n filmpje vindt. Dat verbaast me elke keer. Het zijn er misschien geen duizenden maar dat mag de pret niet drukken.

Met Herman Brood heb (of had) ik niets. Dat opgeleukte geflirt met het junkenbestaan, die zichzelf herhalende schilderijen.
Maar een tijdje terug kwam er op mijn favoriete en eigenlijk ook mijn enige downloadsite een opname van een sessie van The Ex voorbij waarop Brood ook een paar liedjes zong. Een rare combinatie. Het bandje van "Disturbing Domestic Peace" met meneer Brood.

Liedje uit de sessie converteren, plaatje van Brood uit hetzelfde jaar erbij zoeken. Klaar. Het is natuurlijk geen kunst. Maar zo staat er weer iets op het internet dat er daarvoor niet stond.

Er kan altijd meer bij.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Klinkt wel lekker gruizig :-)

Ton de Kruyff zei

Ze deden samen ook nog een versie van "Venus" maar die klonk zo gruizig, die heb ik maar weggemikt.