maandag 11 mei 2009

Nieuw doel

Toen ik op mijn nieuwe pc wat zat te klikken, alvast wachtend op de tandarts die morgen een afgebroken tand gaat herscheppen (hij zuchtte eerst heel erg toen hij het zag maar voor een tandarts is het ook kredietcrisis), vielen me de woorden "details weergeven" op in de rss reader van Google.
Wanneer je in de reader de naam van een site of blog aanklikt waar je een abonnement op hebt en vervolgens de details bekijkt zie je hoeveel mensen ook een abonnement op die feed hebben genomen.

Dit blog: 12
ZB digitaal: 177
Jan Tweepuntnul (het blog van Jan Klerk, die meer in 2.0 en bibliotheken is dan wie dan ook): 77
De Volkskrant (laatste nieuws): 1.192
Het Noord-Hollands Dagblad (laatste nieuws): 55
Het Noord-Hollands Dagblad (laatste nieuws uit Den Helder e.o): 12

Waar toch een beetje uit blijkt dat heel veel mensen niks met rss doen.

En dat ik voor dit blog nog één iemand zo gek moet krijgen om zich aan te melden voor de rss feed voor ik over de helderse streekeditie van het NHD ga.
Ik heb een nieuw doel!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Een waar feit. Een wereld te winnen. Maar ik vraag me af of dit niet alleen de abonnees zijn die hun feeds via Google Reader lezen en dat abonnees die via een andere Rsslezer niet niet mee geteld worden.

Ton de Kruyff zei

Die had ik ook bedacht. Maar het lijkt me stug dat die 12 mensen mijn blog alleen via Google Reader volgen. Dan zou er niemand een andere lezer (of Netvibes) gebruiken. Of ik heb wel heel veel lezers :)