maandag 20 februari 2012

Hoe klinkt een boek?



Zelf lees ik het liefst in stilte. Ergens ver weg een muziekje of een hoorbaar gesprek en ik ben mijn aandacht soms al kwijt.

Maar wat nu wanneer het geluid dat je hoort zou passen bij het boek dat je aan het lezen bent?

Booktrack.com maakt soundtracks bij boeken. Speelt een deel zich af in een storm, dan hoor je een storm. Lees je een boek over een walvis, zeg Moby Dick, dan zou je een zee te horen krijgen, en een walvis waarschijnlijk.

Hoe het werkt valt te zien in het filmpje.

Heel veel soundtracks voor boeken zijn er nog niet. En of ik het zelf wat zou vinden betwijfel ik een beetje. Ik bedenk me liever een zee dan dat ik hem hoor.
Maar het is handig om te weten, dat het bestaat, voor wanneer je nietsvermoedend naast een op een iPad lezend iemand in de trein zit. En er plots walvissen door de coupe galmen.

Met dank aan Gypsybiker Jersey voor de tip op het Pinterest bord "Mooie boeken!".

Geen opmerkingen: